Pravidla elektronické podatelny
Obec má zřízenu elektronickou podatelnu.
Provozní doba elektronické podatelny je nepřetržitá.
Elektronické zprávy lze podat na e-mailové adrese: podatelna@oharice.cz
Maximální velikost vložené souborové přílohy je omezena na 200 kB.
Akceptované formáty datových zpráv a příloh: *.doc, *.docx, *.pdf, *.xls, *.xlsx, *.rtf, *.txt, *.htm, *.html, *.gif, *.jpg, *.jpeg
Při použití jiných formátů nebude elektronická podatelna způsobilá tato podání přijmout.
Spustitelné soubory (například *.exe, *.com nebo podobné) nebudou přijaty a při zjištění jejich výskytu budou z bezpečnostních důvodů automaticky smazány.
Elektronická podatelna provádí kontrolu:
- zda je podání přijaté v elektronické podobě čitelné
- zda obsahuje adresu elektronické pošty odesílatele
- zda je elektronicky podepsáno (platný, zaručený elektronický podpis a kvalifikovaný certifikát vydaný akreditovanou certifikační autoritou (I.CA))
- elektronická podatelna potvrdí přijetí nebo nepřijetí podání e-mailovou zprávou na adresu elektronické pošty odesílatele.
Zprávy, které nejsou podepsané zaručeným elektronickým podpisem, jsou vyřizovány jako běžná korespondence.
Poučení
Podání pomocí e-mailu (standardními prostředky pro e-mailovou komunikaci):
Při vytvoření podání e-mailem je postup podávajícího občana jednoduchý. Občan zašle na adresu podatelny úřadu obyčejný e-mail. Přidá-li k němu přílohy, musí se jejich formát (odborně Mime-Type či také přípona souboru přílohy) shodovat s formáty, které jsou v systému podatelny označeny jako akceptované. Informace o podporovaných formátech příloh je uvedena v pravidlech podatelny.
Občan má možnost opatřit tělo e-mailu nebo některou z jeho příloh elektronickým podpisem či časovým razítkem. V takovém případě podatelna informace o opatření podání některou z těchto položek eviduje a úředníka tak informuje, že by měl s občanem komunikovat taktéž s použitím elektronického podpisu či časového razítka.
Elektronická adresa podatelny pro podání e-mailem: podatelna@oharice.cz
Podání pomocí WEB-rozhraní (realizuje tato elektronická podatelna):
Formulář pro vložení nového podání umožňuje vytvořit elektronické podání občanům bez e-mailového klienta pomocí WEBového rozhraní. Formulář obsahuje položky pro zadání: typu odpovědi, předmětu, textu zprávy, přiložení souboru a dále volitelně e-mailové adresy nebo jména a přímení, ulice, místa a PSČ.
Internetová adresa pro vkládání podání přes WEB-rozhraní: oharice.cz (sekce "elektronická podatelna")
Typ odpovědi je možné na rozdíl od podání podaného e-mailem ve WEB-rozhraní měnit. Podávající může zvolit, zda chce dále komunikovat s úřadem e-mailem nebo klasickou poštou. Podle volby typu odpovědi se mění struktura dalších položek formuláře.
"Emailová adresa" (podávajícího) se vyplňuje v případě, kdy "typem odpovědi" je "e-mail" a je v tomto případě položkou povinnou.
Pokud uživatel vybere "typ odpovědi" "poštou", pak je políčko na zadání e-mailové adresy nahrazeno položkami "jméno a příjmení", "ulice", "místo" a "PSČ". Všechny uvedené položky jsou povinné.
"Předmět" nahrazuje standardní předmět e-mailu používaný v běžné e-mailové komunikaci a obdobným nahrazením je položka "Zpráva", která nahrazuje standardní tělo e-mailu.
"Vložit soubor" je funkcionalita, která pomocí textového pole a tlačítka "Procházet..."(případně "Browse") umožňuje do podání vkládat soubory jako přílohy zprávy.
Tlačítko "Odeslat" provede odeslání kompletně vyplněného podání na elektronickou podatelnu úřadu. Dále již je s podáním nakládáno stejně jako při podání pomocí e-mailu.